keskiviikko 28. joulukuuta 2011

Mä ratsastin! Ja ihan omalla hevosellani!

Kengittäjämme laitteli eilen illalla viestiä että sopisko mulle tänäaamuna klo10 irtokengän laitto. No kyllähän sopi ja oikein mainiosti! Kenkä saatiin ilman apuvälineitä (huulipuristimen virkaa toimittavat pihdit) paikoilleen eikä Veller edes ollut enää kovin mahdoton :) Vähän se nojahteli eteen ja sit hiukan taakse ja muutaman kerran oli kengittäjän pakko irroittaa otteensa mut hyvin meni kyllä laitto kaikinpuolin :) Siitä sitten samantien laitoin varusteet niskaan ja Taru tuli Porren kanssa mukaan, käytiin vajaan tunnin köpsölenksu pääosin kävelten, vähän pientä puolihölkkää otettiin kun Vellerillä tuntui niin kovasti menomonossa olevan vauhtia :D

Jäbätsy oli kauhean kurainen, ne oli Voiton kanssa päässeet eri tarhaan ja siellä vedelleet rallia ja piehtaroineet molemmat kyljet ja posket ihan kuraisiksi. Lähes tunnin kuopsuttelin niitä kuriakin pois ennen kengittäjän tuloa, onneksi oli pakkasta sen verran että tänään maa on jäässä eikä siis ole huomenna tiedossa kurakasaa ;)

Pikainen laskeskelu paljasti että mulla on 1,5kk aikaa vähintään siitä kun olen viimeksi Vellerillä edes vähän säännöllisemmin päässyt ratsastamaan. 4,5vk sitten olin ratsastustunnilla ja siitä 1,5vk aiemmin oli irronnut toinen etukenkä. Siellä tunnilla oltiin ilman kenkää ja sen jälkeen odoteltiin hokkikenkiä saapuvaksi että sai laittaa ympäri. Laiton jälkeen irtosi taas toinen etukenkä ennenkuin ehdin selässä käymään. Mun tuurilla se kenkä on taas irti huomenna eikä perjantain raveista saatu kuin yhdet kengät ympäri laitettavaksi ja niistä on nyt sitten jo se vej alla. Huoh...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti