sunnuntai 1. huhtikuuta 2012

Uusi elämä osa II

Menin kuin meninkin vielä iltasella uudestaan tallille ja nimenomaan pipertämään kentälle :) Tai no keventelemään, ei voida puhua pipertämisestä. Se on sitten sellasta pikkutarkkaa kivaa työskentelyä ja tänään tosiaan vaan kevenneltiin suurilla ympyröillä ja otettiin vähän laukkaa molempiin suuntiin.

Kun tulin parkkipaikalle, oli Johanna just lähdössä Pennun kanssa lenkille ja siinä moikattiin ja sain jo ennakkoilmoituksen kurassa piehtaroineesta hevosesta ;) Totesin et olen sitä sen verran jynssännyt kun se on aina maannut pissassa, kakassa tai kierinyt kurassa et siihen raaputteluun on jo tottunut. Kävelin siitä pihaa kohti ja Veller olikin tarhassa yhdessä kulmassa korvat töröllään päivystämässä. Pysähdyin hänel juttelelemaan ja kysyin et oot sit jo kuraan kerinny kierimään? Hän siel kääntys vähän paremmin mua kohti ja vastas "Juu-u! Olen olen!" Kävin viemässä varusteet valmiiks tallin puolelle ja hain Vellerin tarhasta, hän tuli ihan innoissaan portille vastaan :) Pafi oli vähän kauempana eikä ollut mitään ongelmaa ottaa Velleriä sieltä pois. Kun sillon aamupäivällä mietittiin et mitenköhän sieltä saa jommankumman et änkeekö toinenkin aina mukana kun ne niin kovasti toisistaan tykkäs heti alkuun. Ei ainakaan vielä ollut ongelmaa.

Nasu lähti käytävältä töihin ja Veller jäi talliin yksin. Ei minkäänlaista hermostumiskohtausta, vähäks kivaa :) Mä vähän pelkäsin et miten se ottaa ton tallissayksinolon mut hienostihan se. Laittelin kuntoon ja mentiin kentälle. Kolme varttia siellä kevenneltiin, vasemmalle taipu ravissa vähän kehnommin mut sekin voi olla kyl mun syy. Mähän oon ihan umpikeno :P Mut kaikenkaikkiaan ihan miellyttävän tuntuinen oli ratsastaa, tästä ku päästään treenailun makuun ja tunneille ni oi nam :) Pitää kyllä maastoiluakin ottaa kuvioihin ettei heti kyllästytä Velleriä kenttätyöskentelyllä. Ja Josku saa joku päivä hypätä sillä vähän ;)

Keventelyjen jälkeen Veller jäikin jo sisälle. Se suuntas suoraan heinäkasalle eikä varmaan ees tajunnut et sillä oli kupissakin tavaraa :D Vellerillä menee ruokinta uusiks tässä kunhan tilataan seuraava satsi Joseralta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti