maanantai 20. elokuuta 2012

Seitsemän vuotta hevosen omistamista.

Meillä kolisi Vellerin kanssa kaksivuotispäivä 8.8. Katselin tuossa noita kuvia joita silloin otin kun Veller saapui Suomeen ja tuli jotenkin hassusti mieleen sama ajatus kuin silloinkin; "mitä mä olen mennyt tekemään, miten mä ikinä pärjään tälläsen hevosen kanssa?!" Ei sitten tosiaan yhtään aiemmin järjen ääni kolistellut takaraivossa kuin vasta sitten, kun hevonen oli jo tuotu pihaan ;)

Kyllähän sitä tuli silloin etukäteen naureskeltua että hehheh, ostampas näkemättä nelivuotiaan raskasvedon millä ei ole edes ratsastettu! Sitten kun se tosiaan tuli pihaan, rahat ja paperit vaihtoi omistajaa hevosen lisäksi ja entinen omistaja kurvasi kopin kanssa pihasta takaisin kohti kotimaataan, iski totuus. Mitä hittoa mä olin mennyt tekemään?! Mikä järki tälläsessä on?



8.8.2010, juuri saapunut Suomeen. Piti heti päästä sovittamaan ensimmäistä ostamaani x-full-kokoista riimua ;)

Mutta siinä se oli. Norsun kokoinen nelivuotias ja piti aloittaa asennoitumista siihen että se nyt sitten on mun oma uus hevonen ja sen kanssa ois tarkoitus aloittaa ratsunopit lähitulevaisuudessa.

Hyvinhän se siitä sitten lähti etenemään, se meidän yhteistyö :) Tänä päivänä Veller on sangen hieno ratsuhevonen, vähän harmittaa että sen tukka on koko ajan ihan onneton liru eikä oikein tahdo ottaa pituutta. Olen jo muutamia kertoja sitä koittanut kasvattaa noihin mittoihin missä se oli silloin kun Veller saapui, mutta tuloksetta. En tiedä hinkkaako se sitä itse vai kuluuko tukka kaverien kanssa remutessa.

Kahteen vuoteen on mahtunut paljon onnen hetkiä, mutta myös epätoivoa ja jopa totaalista kiinnostuksen puutetta koko hevostouhuun. Sen verran itsekkyyttä kuitenkin minusta löytyy, etten ole hetkeäkään harkinnut myyväni Velleriä. En halua näin hienoa hevosta tarjota kellekään muulle ;)

Lisäys: Koska kaikki eivät ole lukeneet blogia alusta asti, selvennän tuota seitsemää vuotta sen verran että minullahan oli syksystä 2005 syksyyn 2010 lv-tamma joka lopetettiin muutama kuukausi sen jälkeen kun Veller saapui Suomeen. Lotasta on juttua enemmän ainakin tässä kirjoituksessa.

Veller 4v & Lotta 10v 20.8.2010


2 kommenttia:

  1. Onko otsikossa virhe..? seitsemän vuotta? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Blogia enemmän lukeneet tietää että mulla on ollut ennen Velleriä ja Vellerin kanssa samaan aikaan pari kuukautta lv-tamma :)

      Poista